Now reading
Σε επίσχεση διαρκείας από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Σε επίσχεση διαρκείας από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

Σκληραίνουν την στάση τους οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ – Τι απαντά το υπουργείο Μεταφορών


Την απόφαση να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας επ’ αόριστον από τη Δευτέρα, 22 Αυγούστου, έλαβαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, μετά τη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν. Μετά την εξέλιξη αυτή αναμένεται η στάση της διοίκησης, αν δηλαδή θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη.

Ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε στάση πληρωμών προς τους εργαζομένους από τον Ιούνιο, με το επιχείρημα ότι καθυστερούν τις εισφορές τους τα δημόσια ταμεία.

«Δεν πάει άλλο με τον εμπαιγμό», επισήμανε ο πρόεδρος του συνδικάτου, Δημήτρης Τσερμενίδης, προσθέτοντας: «θέλουμε τη συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη χθες και αυτά που λέει ότι εμείς δεν κλειδώνουμε το ραντεβού μας είναι ψέματα»

Στο μεταξύ, απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση, για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη από μέρους της διοίκησης του ΟΑΣΘ ο κ. Τσερμενίδης μας είπε «θα απαντήσουμε και εμείς με τον ίδιο τρόπο. Θα προσφύγουμε και εμείς στη δικαιοσύνη. Είναι δυνατόν να μην μας πληρώνουν και να κινούνται και νομικά εναντίον μας; Και εμείς τον ξέρουμε τον νομικό δρόμο και μπορούμε να διεκδικήσουμε και αλλιώς τα δεδουλευμένα μας, που υπερβαίνουν για τους 2.300 εργαζόμενους τα 6,3 εκατ. ευρώ».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης μας επεσήμανε ότι έχει συγκαλέσει ήδη έκτακτο διοικητικό συμβούλιο ύστερα από την απόφαση των εργαζομένων και τις επόμενες ώρες θα καθοριστούν και οι δικές τους κινήσεις.

Τι απαντά το υπουργείο Μεταφορών

Με μία σκληρή ανακοίνωση απάντησε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις καταγγελίες του ΟΑΣΘ, κάνοντας λόγο για «ψέματα και παραπληροφόρηση, χωρίς κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα» και υποστηρίζοντας πως δεν υπάρχει καμία απολύτως ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον Οργανισμό.

Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο εκφράζει την πλήρη στήριξή του προς τους εργαζομένους για τη μη καταβολή των δεδουλευμένων τους και τονίζει: «Η απάντησή μας σε όλους εκείνους που έχουν παραλύσει μια πόλη και έχουν ταλαιπωρήσει τους κατοίκους της, δεν θα δοθεί μέσω έωλων μικροπολιτικών αντιπαραθέσεων. Θα δοθεί με στοιχεία και αριθμούς από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που καταδεικνύουν ότι ο ΟΑΣΘ όλα τα τελευταία χρόνια, επιβιώνει εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς καν να παρέχει ποιοτικό συγκοινωνιακό έργο και χωρίς το υπουργείο να οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ».

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωσή «το υπουργείο έχει καταβάλει εμπρόθεσμα και στο ακέραιο τις αντισταθμιστικές καταβολές που προβλέπονται, έως και τον Αύγουστο του 2016. Το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ. Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση, αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές».

Με βάση τα στοιχεία που παρατίθενται, για το τρέχον έτος έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί, ακόμη, το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 ευρώ.

«Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης» προσθέτει «αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ Α.Ε., η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ. Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ Α.Ε για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών».

Αναφέρει, επίσης, ότι πέραν των επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, «έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου. Είναι ενδεικτικό ότι από το 1957 ως σήμερα το ελληνικό δημόσιο δεν έχει δικαιωθεί ούτε σε μία διαιτησία». «Το πάρτι των ανεξέλεγκτων επιδοτήσεων», σημειώνει το υπουργείο, «έλαβε τέλος και θα αναδειχθούν πολύ σύντομα ποιοι συμμετείχαν, με ποιο τρόπο και ποιοι έχουν ευθύνες».

Παράλληλα, καλεί τον πρόεδρο του σωματείου των εργαζομένων «να ξεκαθαρίσει και να επιλέξει μεταξύ των δύο ρόλων του: του Πρόεδρου του Σωματείου Εργαζομένων ή του οιονεί εκπροσώπου μετόχων που μετέχουν στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Και πρωτίστως να απευθυνθεί στους εργοδότες του και να ρωτήσει γιατί μετά από τόσες εξωφρενικές επιχορηγήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι».

Σε ό,τι αφορά τώρα στις μετακινήσεις ανέργων, φοιτητών και μαθητών το υπουργείο αναφέρει ότι «ο ΟΑΣΘ δεν έχει δώσει στοιχεία για το κοινωνικό έργο, τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πολιτών που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες, το σύστημα που πιστοποιεί τις μετακινήσεις. Αυτό δεν είναι κάτι ασύνηθες για τον ΟΑΣΘ. Δεν δίνει στοιχεία ούτε για το αν τηρεί την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία». Σχετικά, δε, με τις δημόσιες τοποθετήσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ για «κενό» 12 έως 15 εκατ. ευρώ από τη διαφορά της αύξησης του ΦΠΑ τον τελευταίο χρόνο, το υπουργείο λέει ότι «η πραγματικότητα είναι διαφορετική, την οποία μάλιστα παραδέχονται και οι ίδιοι, καθώς υπολογίζουν τη διαφορά από το ΦΠΑ στα εισιτήρια μέχρι τις 31-5-2016 σε 4.075.072,33 ευρώ».

Τέλος, στην ανακοίνωση του το υπουργείο αναφέρει ότι το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), αρμόδιο ελεγκτικό όργανο τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων του ΟΑΣΘ, «επανειλημμένα έχει εγκαλέσει τον Οργανισμό για κατ΄ εξακολούθηση αποφυγή έγκαιρης προσκόμισης των νομίμων ζητηθέντων στοιχείων, παρακωλύοντας σημαντικότατα το έργο του ΣΑΣΘ όπως αυτό οριοθετείται από τη νομοθεσία» και γνωστοποιεί ότι ο ΣΑΣΘ έχει καλέσει τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ σε κλειστή συνάντηση τη Δευτέρα 29 Αυγούστου 2016, προκειμένου να τοποθετηθούν για «τις αιτίες μη συμμόρφωσης του ΟΑΣΘ με τη διαδικασία παροχής στοιχείων προς τον ΣΑΣΘ».
Τι λέει η διοίκηση του ΟΑΣΘ

Η διοίκηση του Οργανισμού εμφανίζεται έτοιμη να συζητήσει με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ακόμα και την αλλαγή της σύμβασης του Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ, όπως αυτή κυρώθηκε με το Ν. 3652/2008.

Όπως επισήμανε μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο κ. Στεφανίδης, «δεν θέλουμε να προσφύγουμε στο Διαιτητικό Δικαστήριο. Δεν έχουμε πρόθεση να τραβήξουμε τα πράγματα στα άκρα. Αυτό που ζητάμε διοίκηση και εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, αλλά και όλοι οι φορείς στην πόλη, είναι ο διάλογος».

Η σύμβαση έχει ημερομηνία λήξης την παρέλευση δύο ετών από την ολοκλήρωση του υπό εκτέλεση Μετρό Θεσσαλονίκης και των τυχών τροποποιήσεων που ενδέχεται να επέλθουν στην ανωτέρω σύμβαση.

Ο κ. Στεφανίδης επισήμανε ότι το Δημόσιο οφείλει άνω των 130 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ, ο οποίος με τη σειρά του χρωστά 95 εκατ. ευρώ: 6,3 εκατ. ευρώ μισθοδοσία, πάνω από 20 εκατ. ευρώ στο ΙΚΑ, ΦΠΑ 7 εκατ. ευρώ και προμηθευτές 2 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η διοίκηση θα προχωρήσει σε αποζημίωση των επιβατών που είχαν προμηθευτεί για τον Αύγουστο την κάρτα απεριορίστων διαδρομών και την οποία δεν χρησιμοποίησαν λόγω των κινητοποιήσεων.

«Ο συμψηφισμός θα γίνει κατά την αγορά της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τον επόμενο μήνα» εξήγησε.

Υπουργείο: Καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή

Το υπουργείο Υποδομών από την πλευρά του υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή:

«Για να μάθει λοιπόν και ο ελληνικός λαός πόσα χρήματα δίνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, αναφέρουμε ότι το συνολικό ποσό που έχει καταβληθεί από το έτος 2009 μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ.

» Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές.

» Συγκεκριμένα για το τρέχον έτος, έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 εκ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί ακόμη το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ. Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης, αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ ΑΕ, η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ! Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ ΑΕ για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών

» Τα προαναφερθέντα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι μέχρι τώρα οι επιδοτήσεις μαμούθ έκρυβαν κάτω από το χαλί την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη από την πλευρά της διοίκησης του ΟΑΣΘ, την οποία, οψίμως, τα στελέχη της τώρα θέλουν να τη χρεώσουν στην κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕΔΙ, μεθοδεύοντας σκηνικό πολέμου και ψευδών εντυπώσεων, ενόψει της ΔΕΘ και εξυπηρετώντας σχεδιασμούς γνωστών πολιτικών και οικονομικών κύκλων που αναπαρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια τον παλαιοκομματισμό και τη σπατάλη του ιδρώτα του ελληνικού λαού.

» Πέραν των αστρονομικών επιδοτήσεων, ο Οργανισμός μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου, αποδεικνύοντας ότι ο ΟΑΣΘ ήταν το ‘χαϊδεμένο τους παιδί’»

 

Πηγή: tovima.gr